Logg inn for kjappere tilgang til de gode kjøpene. Klikk her hvis du ikke har en konto.

BMW | 3-serie | Bensin | 1986 Forhandler

27.10.2025 11:00   Biler   Hamar   3 visninger   0 lagret

499.000 kr

Sted: Hamar
Pris: 499.000 kr

Hovedinformasjon

Understellsnummer WBAAA310509493393
Årsmodell 1986
Avgiftsklasse Personbil
Motorkapasitet, cm³ 1977
Drivstoff Bensin
Kilometerstand, km 67917
Merke BMW
BMW 3-serie

Tilleggsinformasjon

Antall seter 5
Egenvekt, kg 1080
Farge Gull
Førstegangsregistrert 22.05.1986
Neste EU-kontroll 9.2026

1986 BMW 3-serie "omfattende påkostet og oppgradert!"



BMW 3-serie kjenner de fleste, og E30 generasjonen ser vi ikke så veldig ofte i dagens trafikkbilde. Men mange husker den som et veldig godt valg som ungdomsbil, og i dag har den plassert seg som en ikonisk klassiker fra 80 tallet. Fine eksemplar som denne ser man ikke ofte. Nå er dette langt fra en orginalbil, men en seriøst oppgradert og påkostet bil der siste eier over de siste 20 årene virkelig har lagt jobb i den.

Den startet som en orginal hvit -86 320i. Sist den var hvit var sommeren 2003 da den ble kjøpt av siste eier. Den har stadig vært under en form for ombygging, oppussing, modifisering el.l. ca. hver vinter siden, å brukt hver sommer.

Litt av resepten er som følger:

Lakkert og stylet på det glade 2000-tall, Rieger plastikk og oem Mtech2 spoiler.
Oem mørke Hella frontlamper
Startech baklamper
Innfeldt E39 sideblink i framskjermer.
Momo ratt, pedaler, 4-punkt seler og bøttestoler.
Tonede ruter rundt hele.
Skrudd halvbur.
Oz mito1 18" felger, 3-delte.

Godkjent med s14 sugemotor.

Går nå med S54 motor.

2002 mod s54b32.
Maxx Ecu V1 datasprut
JE stempler med Hd krysspinner, 87.5mm borr. 0.5mm over std borr.
CP carillo H råder
King racing råde og bærelager.
Arp toppbolter og veivbolter.
E34 m20 bunnpanne, omsveiset for mer olje og motorvinkel.
VAC motorsport oppgradert oljepumpe.
Oem s54 topp, slipt orginale ventiler og ventilseter.
Supertech ventilfjærer.
Oem s54 kammer.
Vanos overhalt med kit fra Beisan systems, omborret oljepumpedisc for bedre fit og mindre rakling. S63 fjærplater i vanos for strammere oppsett.
Kjørt på 10/60 racing olje
Grenrør i svartstål, innsug i alu, laget av siste eier.
CT comp t4 turbo, ct4x6775bb ar 0.96.
Autobahn88 tube and fin intercooler.
3.5" eksos i rustfritt, 2 stk Simons rustfrie lyddempere.

Clutch/gir/driv-
Svinghjul fra e36 318is, neddreid til å passe cluch
Tilton 2 plata rally cluch
Tilton hydraulisk utløserlager
E46 m3 girkasse, ombygd fra smg til manuell, med bytta oem bmw girolje.
Mellomaksling fra e46 330ci, korta inn og balansert hos Uni kardang.
Diff fra e28 535/m5, utv 3.07, sperre lameller bytta, null i forspenn, mer sperrevirkning da den låser.
E34 535/m5 drivknuter men PPF sviktstålaksnilger.
E34 535/m5 yttre medbringere
Oem E30 m3 nav bak.
Forsterket diffoppheng på travers bak, omsveist bærearm infestinger til eksenterbolter for justering av camber og spissing bak.
Sveist inn forsterking i bærearmer bak.
Custom ekstra diff oppheng.
Powerflex foringer i bakstilling

Div understell-
E30 m3 fjærbein forran, cnc freste custom demperbunner for å gi plass til skiver og riktig geometri.
E30 m3 alu bærearmer.
Nylon bærearmsforinger
Justerbare camberplater på fjærbein.
E46 m3 kalipere forran og bak med PFC carbon metallic klosser.
E46 m3 csl bremseskiver.
ST suspention stab stag forran og bak.
Alu tårnstiver stag forran og bak

Bensinsystem-
Alu fuelcell i reservehjulsbrønn, ca 55L, designet og laget av meg, tig sveiset av fagfolk.
Nuke Performance cfc unit i tank
Nuke påfyllingssett
Walbro fødepumpe i tank
DW 400 main bensinpumpe.
Alt av bensinslanger er skrudde koblinger med teflonslanger.
Nuke fuelrail
Aeromotive bensintrykksregulator
Bosch motorsport 1200cc dyser.

Det hele er pent sammensatt og har fin finish utvendig, innvendig og i motorrom.
Undersiden er pen men i bruksstand da bilen er bygget for å brukes.

Og går den fælt? Jada, her er det noen hundre hester mer enn orginalt og det foreligger bremsepapirer.

Ta kontakt for mer info!